4 maanden later.. - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Gisèle Hyett - WaarBenJij.nu 4 maanden later.. - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Gisèle Hyett - WaarBenJij.nu

4 maanden later..

Blijf op de hoogte en volg Gisèle

14 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Mill Valley

Hi allemaal,

Het is alweer bijna 2 maanden geleden sinds mijn laatste reisverslag. De tijd vliegt hier voorbij en ik heb niet altijd evenveel zin om alles uit te typen. Aangezien meerdere mensen steeds vragen hoe het met mijn reisverslagen zit zal ik dat dan toch maar eens typen.

Ik zal maar beginnen met vertellen hoe het hier nu allemaal gaat. Alles gaat eigenlijk helemaal fantastisch. Na die eerste moeilijke 1,5e week heb ik geen echte struggles meer met Hansen gehad. Soms is hij wel eens vervelend maar daar is hij dan ook 3 voor. Over het algemeen is hij altijd heel lief en makkelijk. M'n dagen met hem zijn dan ook echt gezellig en voelen niet als werk. Met de rest van de familie gaat alles ook nog steeds ontzettend goed. Ik voel me hier echt op m'n gemak en het voelt niet alsof ik bij vreemde mensen in huis woon. Hansen gaat sinds September in de ochtenden naar preschool. Ik drop hem om 9u af om hem dan om 12u weer op te halen. Heb dus nu meestal m'n ochtenden voor mezelf wat heel lekker is. Sinds hij naar school gaat slaapt hij tussen de middag niet meer wat het soms wat lastiger maakt omdat hij nog wel eens chagrijnig is. We doen nu een uur quiet time waarin hij zelf in zijn kamer speelt zonder dat er iemand om hem heen is. Dit gaat tot nu toe heel goed.

In Juli zijn we een weekje naar Lake Tahoe geweest met z'n allen. Mijn hostfamily heeft daar 2 huizen naast elkaar dus we waren met de hele familie en een bevriend stel daar voor de 4th of July. Op de 4th of July hebben we gewoon lekker aan het strand gezeten en 's middags en 's avonds lekker gebarbecued. Tori had deze week vrij van haar werk dus ik was vooral mee voor de gezelligheid. Af en toe heb ik wel even 2 of 3 uurtjes gewerkt maar verder was het vooral fun. Lake Tahoe is echt een prachtige omgeving en ik heb het daar ontzettend naar m'n zin gehad. Tori's vader heeft een boot waarmee we vaak het meer opgingen. Mensen die mij goed kennen weten dat mijn 3 favoriete dingen boten, zon, en strand zijn dus dit was een perfecte vakantie. Op woensdag (na 5 dagen) ben ik met de bus terug gegaan naar Mill Valley. Ik wilde graag wat roadtrips maken met Ty (au pair uit Zuid-Afrika) en Charlotte (au pair uit Wales) en dat kon dan mooi omdat John en Tori nog tot zondag met Hansen in Tahoe bleven. De bus was een hele ervaring op zich. Het was een 5 uur durende rit die opzich prima was (wifi en elektriciteit in de bus) maar het type mensen wat in de bus zat was wel bijzonder. Ik dacht al bijna dat de gemiddelde Amerikaanse stereotypes die we in Nederland kennen niet bestonden. Nou wel dus, ze zaten lekker met z'n allen in de bus naar San Francisco. Toen ik eenmaal thuis was heb ik op donderdag een roadtrip naar Point Reyes gemaakt met Ty. Dit is het meest westelijke puntje van Californie waar je een vuurtoren hebt. Als het niet te hard waait kan je die ook beklimmen. Helaas waaide het deze keer te hard en was het ook steenkoud. Leuk om een keer te zien en in de wintermaanden kan je hier blijkbaar heel goed walvissen spotten. Op zondag ben ik met Ty en Chalotte richting Big Sur gereden. Dit is een klein kustplaatsje wat op zichzelf niet zo heel bijzonder is. Het is vooral de rit erheen die prachtig is. Je rijdt over highway 1 die eigenlijk alleen maar langs de zee loopt dus je hebt 4 uur lang de mooiste uitzichten die je ooit hebt gezien. We hebben een ontzettend leuke dag gehad en ik ben blij dat ik het gezien heb.

In Augustus ben ik met Tori en Hansen naar Hawaii geweest, John vierde z'n 40e verjaardag met vrienden en wij moesten dus het huis uit. We zijn 6 dagen naar Hawaii geweest in het huis van Tori's ouders. Dit was natuurlijk allemaal awesome. Hun huis is recht tegenover een strand wat meerdere malen is uitgeroepen tot 1 van de mooiste stranden ter wereld (google maar even op Lanikai beach). M'n dagen hier bestonden vooral uit op het strand liggen (of werken op het strand), in het zwembad liggen, of in de hottub zitten. Ik ben ook nog een dagje richting de North Shore gereden, dit was ook heel mooi alleen helaas regende het die dag vrij veel dus dat maakte het toch anders. In Februari gaan we als het goed is weer naar Hawaii voor de bruiloft van Tori's zus. Ik kan niet wachten!

In September ben ik met Ty een lang weekend naar San Diego geweest. We vlogen op donderdagavond heen en kwamen zondagavond weer terug. Het was een fantastisch weekend en heel leuk om te zien hoe anders San Diego is. Als mensen aan California denken, dan denken ze vaak surfen, zon, zee, strand etc. Als ik ze dan vertel dat dit in San Francisco niet echt zo is dan zijn ze verbaasd, maar in San Diego is dit dus wel echt zo. Die surfer lifestyle die je vaak op tv ziet, die heb je hier echt. Iedereen is chill en relaxt. Zou daar best nog wat langer willen doorbrengen.

In mijn weekenden doe ik vaak leuke dingen zoals rondrijden/lopen in San Francisco, of we gaan naar het strand. 2 weken geleden ben ik met Ty naar Sunnery James en Ryan Marciano geweest. Het was zo gaaf, heb die Amerikanen even laten zien hoe we in NL feesten. Feesten snappen ze hier echt niet, rond 2u loopt de hele club leeg en ze dansen of helemaal niet, of als een stel strippers. Daar stond ik dan als het enige blonde meisje in een club vol met donkerharige mensen. Volgens Ty sta ik op ong. 50 mensen hun snapchat omdat ik maar door bleef dansen als een blonde stuiterbal. Verbaast me dat ik nog niet instagramfamous ben :P.

Volgende maand zit ik hier alweer een half jaar. Nog 2 maanden en dan moet ik beslissen of ik wil verlengen. Ik weet het eerlijk gezegd nog niet. Aan de ene kant denk ik JA, want ik wil echt nog niet terug naar het echte leven en de regen en kou in NL. Maar aan de andere kant is het soms ook lastig om bij andere mensen in huis te wonen. Ik heb gelukkig veel privacy en heel veel vrijheid maar je kan toch niet alles doen wat je misschien in je eigen huis wel zou doen. Nouja ik heb nog even om erover na te denken.

Ik ga nog even verder genieten van mijn vrije ochtendje, helaas regent het hier vandaag als een malle. Zodra je 30 seconden buiten bent, ben je doorweekt. Gelukkig is er voor volgende week weer 24 graden voorspeld. Hoop dat alles goed gaat met iedereen in NL.

Liefsxxx

  • 18 Oktober 2016 - 22:09

    Lody & Yami:

    Hi Gisele,

    Eindelijk eens numero uno :-)
    Mooi verhaal, je kan goed pennen, erg leuk om te lezen. Voor mij heb je de Nobelprijs literatuur al verdiend, moet je 'm alleen nog even ophalen bij Bob Dylan, die wil em toch niet.
    Wat je allemaal ziet en op je pad tegenkomt, daar doen anderen tig jaar over, of maken het nooit mee, je bent een bofferd dat je het zo getroffen hebt. Ga zo door & hou je taai!
    Saluutjes vanuit een koud en miezerig DD.
    Lody & Yami

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gisèle

Hi! Dit is mijn persoonlijke blog waarin ik jullie op de hoogte zal houden over mijn avonturen in Mill Valley, Californië. 2 mei 2016 vertrek ik naar de USA om hier minimaal een jaar als Au Pair aan het werk te gaan.

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 83810

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 02 Mei 2017

Mijn Au Pair jaar in Mill Valley

Landen bezocht: