De eerste week - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Gisèle Hyett - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Mill Valley, Verenigde Staten van Gisèle Hyett - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Gisele

Blijf op de hoogte en volg Gisèle

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, Mill Valley

Hi Allemaal,

De eerste week is alweer voorbij dus het is tijd om iedereen weer even een update te geven. Ik schrijf dit lekker burgerlijk met een kopje thee vanuit mijn awesome tuinhuisje in Mill Valley.

Maandag stond de wekker om 3 uur 's nachts zodat we om 4u konden vertrekken richting Schiphol. Gelukkig was ik zondag al vrij vroeg in slaap gevallen dus opstaan was niet heel zwaar. Rond 6u kwamen we op Schiphol aan waar Job, Shar, en papa ook al waren. Nadat we even hadden gekletst ben ik eigenlijk meteen gaan inchecken omdat er best wel een rij stond. Ik moest eerst nog 1,6 kilo aan gewicht lozen (anders zou het 400 euro extra kosten... Thanks United voor de behulpzaamheid, NOT!!). Na het inchecken was het moment van afscheid nemen dan toch echt aangebroken. Uiteindelijk was het moeilijker dan verwacht maar er hoefden gelukkig geen emmers aan te pas te komen.

Na een vlucht van ongeveer 8 uur was ik eindelijk in NYC, eindelijk was het dan echt zover. Toen ik mijn bagage had opgehaald en door immigration heen was stond daar al iemand van de au pair agency om mij naar het hotel te brengen. We moesten nog ongeveer een uur op een Duitse au pair wachten die ongeveer tegelijk aankwam maar daarna konden we door een auto naar het hotel gebracht worden. Helaas kwam ik er op de weg naar het hotel achter dat ik mijn laptop in het vliegtuig had laten liggen. De chauffeur van de auto heeft meteen voor me met de vliegmaatschappij gebeld en een claim ingediend maar ik heb alsnog 2 dagen en 20 telefoontjes moeten wachten voor ik een mailtje kreeg dat ze hem hadden gevonden. Donderdag toen ik weer op het vliegveld was om naar San Francisco te vliegen heb ik hem opgehaald en nu laat ik hem nooit meer uit mijn zicht!!!
Nadat ik in het hotel was aangekomen kwam Sophie (het Franse meisje waar ik al een tijdje contact mee had via Facebook) vrijwel meteen naar m'n kamer en konden we eindelijk een keer in real life kletsen. Aan het eind van de avond kwamen er 2 roommates bij die ook allebei in mijn cluster zitten; Er was 1 Duitse au pair en 1 uit Italië. Ik ben die avond vroeg gaan slapen want ik was kapot en Dinsdag moesten we alweer om half 7 opstaan.

Dinsdag ging de wekker om half 7 en hadden we de hele dag orientation. Hierin werd eigenlijk alles verteld over de verschillen tussen Amerikanen en mensen uit andere landen en over hoe je het beste om kan gaan met Amerikaanse kinderen. Rond half 5 gingen we met z'n allen de bus in voor de NYC tour. We zijn naar top of the rock, times square, en een uitzichtpunt voor het vrijheidsbeeld geweest. Het was heel gaaf maar ik wil zeker nog een keer terug. Nu hadden we overal maar heel kort de tijd en waren we ook met heel veel mensen dus ik heb niet echt een beeld van de stad kunnen krijgen. Toen we terug waren uit NYC ben ik ook weer vrijwel meteen in slaap gevallen.

Woensdag hadden we de hele dag orientation van ongeveer 8 tot half 7. Deze dag was echt slopend want het waren veel eerste hulp lessen etc dus je moest ook echt je aandacht erbij houden. De vrouw die de orientation gaf deed dit echt heel leuk doordat ze constant real life voorbeelden gaf van eerdere au pairs. Dat zorgde ervoor dat het interessant bleef en dat ik m'n aandacht erbij kon houden.

Donderdag was dan eindelijk de dag dat ik naar San Francisco zou vertrekken. Heel veel au pairs waren ontzettend zenuwachtig maar gelukkig viel dit voor mij wel mee. Nadat we om 2 uur klaar waren met alle informatie, hebben ze mij meteen in een auto gezet zodat ik z.s.m naar het vliegveld kon om m'n laptop ook nog op te halen. We vlogen in totaal met 7 au pairs naar SF dus het was een erg gezellige vlucht. Leuk dat ik toch nog wat mensen heb leren kennen want tijdens orientation was dit moeilijker omdat de mensen uit hetzelfde land meestal naar elkaar toetrokken. Ik kwam om half 10 plaatselijke tijd aan en toen stonden Tori en John me al op te wachten bij de bagageband. Het was meteen super gezellig en de rit naar huis was dus ook niet awkward of zoiets. Nadat we over de Golden Gate bridge waren gereden kwamen we dan eindelijk aan in Mill Valley. Hier heb ik even snel een tour door het huis gekregen en hebben ze me m'n tuinhuisje laten zien. Daarna ben ik eigenlijk meteen gaan slapen want ik was kapot.

Vrijdag was ik door de jetlag helaas alweer vroeg wakker. Nadat ik wat spulletjes had uitgepakt ben ik rond half 10 naar boven gegaan om Hansen dan eindelijk te ontmoeten. Hij wilde meteen met de treinen spelen en nadat ik hem z'n cadeautjes had gegeven zat het helemaal goed tussen ons ;). De rest van de dag hebben we allerlei leuke dingen gedaan zoals naar music class, naar de supermarkt, we hebben met z'n allen een hele lange wandeling gemaakt met de hond, en 's avonds ben ik uiteten gegaan met Tori en John. De hele dag was het mega gezellig dus dat was een heel goed begin van dit jaar. Ik mocht zelf naar het restaurant rijden maar dat was een beetje te vroeg denk ik. Het leek wel alsof ik voor het eerst in een auto zat en het parkeren was al helemaal geen succes :P. Hopelijk had dit allemaal met vermoeidheid te maken want nu was ik blond en een dramatische chauffeur...

Zaterdag regende het helaas de hele dag dus hebben we behalve naar de supermarkt gaan en 's ochtends even snel naar de markt gaan niet heel veel gedaan. Prima dagje om een beetje te wennen. 'S avonds ben ik met Maike (de huidige au pair) en 2 vriendinnen van haar naar de film geweest. Daarna hebben we nog wat gedronken en toen zijn we weer langzaamaan naar huis gegaan. Het was heel gezellig en leuk om al wat nieuwe mensen te ontmoeten.

Zondag gingen we 's ochtends naar de op 3 na grootste markt van Californië. Dit was super leuk en ze hebben echt mega veel heerlijk eten en verse producten. Je kan alles proeven en er is ook muziek en een aantal eetkraampjes. Nadat Hansen z'n middagdutje gehad had waarin ik even met mama had geskypet zijn we naar het strand gegaan voor moederdag. Je had hier een fantastisch uitzicht op de Golden Gate bridge en het was stralend weer dus meer kon ik niet wensen. Daarna nog even uiteten en toen naar huis.

Maandag was dan m'n eerste "echte" werkdag. Ik werk meestal van 8 tot half 5. Om 8u begonnen we met het ophalen van een vriendje van Hansen die de hele dag bij ons zou zijn. Nadat ze even samen hadden gespeeld gingen we met Hansen naar de kapper. Z'n haar moest even geknipt worden voor z'n partijtje as vrijdag. Toen we terugkwamen konden ze nog even spelen en toen was het tijd voor lunch en het middagdutje. Tijdens het middagdutje ben ik met John even naar de bank gereden om een bankrekening te openen. Het duurde allemaal eeuwen maar het is wel gelukt. Ik mocht zelf heen en terugrijden wat gelukkig deze keer wel helemaal soepel ging. Na het middagdutje zijn Maike en ik met de kindjes buiten achter het huis gaan spelen want inmiddels was het zonnig geworden. Toen was het al snel half 5 en waren we eigenlijk klaar met werken. Ik ben nog een tijdje boven gebleven waar we om 9u met z'n 4en hebben gegeten nadat Hansen in bed lag. Toen was het alweer tijd om naar bed te gaan.... Nog niet heel spannend allemaal maar ik kan hier nog niet rijden dus kan 's avonds ook niet nog even op onderzoek uitgaan hier in de buurt.

Vandaag maak ik het verslag even af zodat ik ook over vandaag kan vertellen. Het was/is vandaag super mooi weer dus ik zit nu op de patio in de zon dit te typen. Zo mag het elke dag wel zijn. Vandaag hadden we een hele drukke dag. Vanochtend zijn we naar de Academy of Science geweest met nog een andere au pair die zorgt voor Hansen z'n beste vriendje. Dit was een heel groot soort museum met allemaal dieren (zowel levend als opgezet) en allemaal informatie over bijvoorbeeld aardbevingen en andere natuurverschijnselen. Echt een hele leuke plek om een ochtend door te brengen, de tijd vloog voorbij. Na Hansen z'n middagdutje zijn we even naar Target geweest om wat dingen voor z'n feestje (wat een walhalla, wil gauw terug!) en wat dingen voor mij te halen. Daarna gauw door naar Gymnastics en toen zat de dag er alweer op.

Dit waren mijn eerste 8 dagen in the USA en tot nu toe is alles heel leuk. Ik heb nog geen heimwee gehad (sorry mensen!!) en alles gaat goed. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.
Tot volgende week!





  • 11 Mei 2016 - 10:20

    Leoniek:

    Hoi mop, blij dat het allemaal goed is gegaan en dat je het daar net zo mooi vindt als ik (toen).
    Het wordt nog veel leuker, denk ik, als je een beetje je draai hebt gevonden!
    Ik hoop je gauw te kunnen opzoeken, liefs mama

  • 11 Mei 2016 - 19:02

    Ellen Smit :

    Hoi Gisele

    Wat een leuk verhaal van je. Het klinkt allemaal heel goed wat je tot nu toe gedaan hebt.
    Lijkt mij een leuke periode te worden voor jou.
    Ik wens je heel veel succes en plezier daar.

    Liefs Ellen

  • 16 Mei 2016 - 11:59

    Marian:

    Hoi Giselle
    Wat fijn dat het zo goed gaat daar in CA
    Ik zit momenteel op Schiphol om terug te gaan naar VA
    Ik houdt wel contact als ik thuis benen als je mij ergens voor nodig hebt laat het mij even weten dan geef ik jou m'n telefoon nummer ok
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gisèle

Hi! Dit is mijn persoonlijke blog waarin ik jullie op de hoogte zal houden over mijn avonturen in Mill Valley, Californië. 2 mei 2016 vertrek ik naar de USA om hier minimaal een jaar als Au Pair aan het werk te gaan.

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 83801

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 02 Mei 2017

Mijn Au Pair jaar in Mill Valley

Landen bezocht: