Het is bijna zover! - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Gisèle Hyett - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Gisèle Hyett - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Gisele

Blijf op de hoogte en volg Gisèle

28 April 2016 | Nederland, Ruinen

Hi allemaal,

Eindelijk kom ik eraan toe om mijn eerste verslag te typen tussen alle drukte door. Over 4 dagen vertrek ik naar New York om daar te beginnen aan mijn au pair jaar.

Voor de mensen aan wie ik het nog niet verteld heb zal ik even kort vertellen wat ik ga doen. Ik ga voor minimaal een jaar in Mill Valley, CA wonen om daar te werken als au pair. Mill Valley ligt ongeveer 15 min rijden ten noorden van San Francisco en is een klein stadje met ongeveer 15000 inwoners. Wat wel heel bijzonder is, is dat mama hier ook au pair is geweest toen zij 26 was (31 jaar geleden). Ik wist wel altijd dat ze au pair was geweest in San Francisco maar niet dat het exact dit stadje was. Heel bijzonder dat juist een familie hiervandaan mij een bericht stuurde en uiteindelijk mijn hostfamily is geworden.

De hostfamily bestaat uit 3 familieleden. Moeder Tori, die is geboren en opgegroeid in Hawaii, Vader John, die uit Virginia komt, en hun zoontje Hansen. Hansen wordt 2 weken nadat ik aankom 3 en is een heel slim, spraakzaam kindje. Hij kletst nu al de oren van mijn hoofd tijdens de Skype gesprekken dus dat wordt vast heel gezellig. De ouders werken vanuit huis maar hebben we een apart kantoor dus gedurende de dag zie ik hun niet zo heel veel. Op dit moment hebben ze een Duitse au pair Maike, zij zal 2 weken na mijn aankomst vertrekken om haar travelmonth te starten en gaat daarna weer naar huis. De familie is tot nu toe echt fantastisch, we Skypen vaak en dat is altijd heel gezellig. We kijken allemaal ontzettend uit naar mijn aankomst en ik voel me nu al ontzettend welkom. Voordat ik met hun matchte heb ik ook even met Maike gekletst en zij gaf ook aan dat ze echt niks te klagen had, dat ze ontzettend makkelijk zijn en er alles aan doen om het voor beide partijen zo prettig mogelijk te maken. Helaas woont zij al 2 jaar in Amerika en moet ze nu dus echt terug maar anders had ze zeker willen verlengen (gelukkig is er daardoor nu dus wel plaats voor mij).

Elke week zal ik maximaal 45 uur werken waarbij de meeste uren doordeweeks zijn. Af en toe moet ik een keer 's avonds in het weekend oppassen maar dat komt maar 2 keer in de maand voor ofzo dus dat is prima te doen. Vanaf September gaat Hansen 5 dagen per week van 9 tot 11.30 naar pre-school waardoor ik de ochtenden dus grotendeels alleen ben. Elke middag heb ik sowieso ongeveer 1,5/2 uur pauze omdat hij dan slaapt dus dan kan ik gewoon even mijn eigen ding doen en bijvoorbeeld even Skypen.

Aanstaande maandag is het dus zover. Om 6.15 is de check-in op Schiphol en om 9.15 vertrekt mijn vliegtuig dan. We moeten dus midden in de nacht weg van huis dus van veel slapen zal wel niet veel terecht komen. Ik vlieg helaas in mijn eentje, wat ik wel vrij spannend vind omdat vliegen niet mijn sterkste punt is maar het komt vast goed. Job heeft heel veel films en series voor me gedownload dus de eerste uren kom ik sowieso prima door en dan hoef ik nog maar een paar uurtjes (ik zag trouwens dat er een grote kans is dat ik zelfs stroom heb in het vliegtuig dus dan hoef ik helemaal niet zonder laptop te zitten). Na 8,5 uur vliegen kom ik dan eindelijk aan in NYC en vanuit daar worden we naar het hotel net buiten de stad gebracht zodat we dinsdag met de oriëntatie kunnen beginnen. Mama, Papa, Alexander, Job, en Shar zullen mij uitzwaaien op Schiphol dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Het zal ongetwijfeld wel even moeilijk worden en vooral raar dat ik ze minimaal een jaar niet zal zien.

Het is de bedoeling dat ik eerst 4 dagen oriëntatie heb in een hotel net buiten NYC voordat ik dan donderdagavond doorvlieg naar San Francisco. Ik zal donderdagavond om 18.00 vliegen en kom dan na 6,5 uur vliegen aan in San Francisco. Het is daar op dat moment 21.25 dus ik ga nog een keer 3 uur terug in de tijd. In totaal is het in Mill Valley 9 uur eerder dan in Nederland. Tijdens de oriëntatie zullen we alles leren over Amerikaanse cultuur, Amerikaanse kinderen, gewoontes, en dingen zoals EHBO. Het worden vast hele drukke dagen maar het is wel heel leuk dat iedereen in hetzelfde schuitje zit en dat je daar allemaal mensen leert kennen. Je deelt een kamer met 2 andere au pairs en meestal zijn die geplaatst in jouw gebied dus dan kan je daar ook mee blijven afspreken ipv dat je allebei aan de andere kant van het land zit.

Ik heb al sinds Maart ook contact met een Frans meisje: Sophie. Zij zal tegelijk aankomen in NYC en gaat ook in Mill Valley wonen dus we vliegen sowieso samen door naar SF. Haar hostkid is dezelfde leeftijd als Hansen dus dat is leuk om playdates mee te hebben. Zowel voor hem als voor mij gezellig ;). Tot nu toe kunnen we heel goed met elkaar opschieten en zijn we op veel vlakken hetzelfde dus dat geeft goede hoop.

De afgelopen weken zijn ontzettend druk geweest vanwege de verkoop van het huis in Ansen dus ik heb nog niet echt kunnen beseffen dat ik echt wegga en ook voor zo'n lange tijd. 99% van de tijd heb ik er ontzettend veel zin in en af en toe komt er 1% om de hoek kijken die denkt waar de hell begin je aan maar dat zal wel normaal zijn. Ik hoop dat iedereen het leuk vindt om via deze blog op de hoogte te blijven en ik zal m'n best doen om hem up to date te houden.

Liefsxx

  • 28 April 2016 - 13:30

    Job:

    Oooooh, Gise...

    Het komt nu zooo dichtbij :(

  • 28 April 2016 - 14:21

    Hinke:

    Hoi lieve schat,

    Wat ontzettend gaaf dat je je plan hebt doorgezet!!
    Ben heel trots op jou en wens je dan ook heel veel succes met deze reuze stap!!

    Spannend allemaal hoor! Ben blij voor je dat je in zo'n leuk gezin terecht gaat komen!
    Goeie reis en pas goed op jezelf!

    Liefs en heeeeeele dikke kus :)


  • 28 April 2016 - 14:27

    Paula:

    ik moet bij jouw afscheid blog al huilen, kan je nagaan als Florence straks vertrekt! Tot straks, gezellig dat je komt eten.

  • 28 April 2016 - 17:26

    Marit:

    Gis, wat fantastisch dat het eindelijk zover is!! Ben heel trots op je dat je dit gaat doen en weet zeker dat je een heel gaaf jaar tegemoet gaat in een leuk gezin!! Zet 'm op en ik kijk uit naar je blogs!

    Dikke kus
    Marit

  • 28 April 2016 - 19:56

    Louise:

    Hi beeb,
    Wat schrijf je leuk!! Heel erg stoer dat je dit avontuur in je eentje gaat doen, dit kan jij ☺️ En dit gaat echt een fantastische tijd worden. Hoop dat je blijft bloggen, dan hoeven we je niet voor 100% te missen. Veel plezier!!
    Heel veel liefs Xxxx

  • 28 April 2016 - 22:47

    Henk:

    Yahoeeee! Geweldig Gisele, have fun!

  • 29 April 2016 - 18:43

    Cheryl:

    Super leuk Gisele!! Ik lees meer hoor :) XOXO

  • 07 Mei 2016 - 09:45

    LodYami:

    Hi Gis,
    Have lots of fun en benut deze ervaring ook voor je persoonlijke groei en blijf je daar steeds ontwikkelen.
    (leer spaans :-).
    Focus natuurlijk wel op je job maar houd oren en ogen goed open en probeer zoveel mogelijk op te steken van andere mensen en hun cultuur aldaar. Probeer maar een kosmopolitische geest te kweken, met zoveel culturen en nationaliteiten daar moet dat geen probleem zijn.
    Take care.
    LodYami


  • 10 Mei 2016 - 22:44

    Gelske:

    Hoi Gisele,
    Wat fijn dat de eerste berichten zo positief zijn, ondanks het gedoe met je laptop. Maar zelfs dat is gelukkig uiteindelijk helemaal goed gekomen, fijn!
    Volgens mij ga je een geweldige tijd daar beleven en ontzettend veel meemaken, indrukken opdoen en nieuwe mensen ontmoeten. Het zal je horizon enorm verbreden en daar heb je vast der est van je leven profijt van.
    Dapper en stoer dat je de stap hebt gezet, dat is toch niet niks. Je staat sterk in je schoen en weet wat je wilt, ik weet zeker dat je het daar gaat redden. Ga er vooral ook van genieten.
    En leuk om regelmatig wat van je te lezen en foto's te zien op je blog. dan kunnen we een beetje meeleven met jou daar. Good luck!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gisèle

Hi! Dit is mijn persoonlijke blog waarin ik jullie op de hoogte zal houden over mijn avonturen in Mill Valley, Californië. 2 mei 2016 vertrek ik naar de USA om hier minimaal een jaar als Au Pair aan het werk te gaan.

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 83805

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 02 Mei 2017

Mijn Au Pair jaar in Mill Valley

Landen bezocht: